17 gru 2012

Lista książek: Weronika Wawrzkowicz

W ramach dzisiejszych rekomendacji świątecznych mamy dla wszystkich listę przygotowaną przez Weronikę Wawrzkowicz, prezenterkę TVP2 i radia Chilli Zet. Weronika w swoich programach bardzo często zaprasza do studia ludzi świata fotografii. Dlatego też jej lista pełna jest fotograficzych tytułów. Zapraszamy do lektury. :) 


Weronika Wawrzkowicz,  –


Book Off – to dla mnie jedno z tych miejsc, w którym tracę rachubę czasu. Wpadam niby na chwilę, a potem mam problem z wyjściem, bo zawsze tyle do zobaczenia i pogadania.

W fotografii najbardziej lubię to, że ma moc zatrzymania wskazówek zegara, zamyka w kadrze
dokładnie to, co „tu i teraz”. Szukam zdjęć, które potrafią złapać emocje, zauważyć detal, nie
interesuje mnie pusta forma, fotografia mody bazująca na modelkach z wydętymi ustami, w coraz bardziej nienaturalnych pozach. W kadrze szukam prawdy, spojrzenia, z którym można złapać kontakt, historii. Lubię niedopowiedzenia, bardziej trafia do mnie ciekawe, choćby nieostre ujęcie, niż perfekcyjna, często podrasowana forma. Z przyjemnością dzielę się listą albumów, których oglądanie to czysta przyjemność.


1. 
AN INNER SILENCE: THE PORTAITS OF HENRI CARTIER-BRESSON 

http://www.bookoff.pl/product-pol-2375-An-Inner-Silence-The-Portraits-of-Henri-Cartier-Bresson-miekka-oprawa-.html



Lubię te portrety, bo mam wrażenie, że są zrobione w tym momencie, kiedy portretowani na chwilę zapomnieli o obecności fotografa, wyszli z roli. Dali się przyłapać na byciu sobą.



2. 
CUBAN PORTRAIT - SUSPENDED TIME





Nie udało mi się jeszcze dotrzeć na Kubę, z naciskiem na „jeszcze”. Hawana wydaje mi się
przedziwnym miastem, na pewno bardzo fotogenicznym.



3. 
DOG DOGS







Fotografia Elliota Erwitta ma dla mnie całą masę wdzięku. Ta szczególnie, bo zamyka w kadrze tych, którzy uśmiechają się ogonem.


4. 
VIVIAN MAIER






Od razu polubiłam tą panią. Vivian Maier, pracowała jako niania, w wolnych chwilach
zabierała ze sobą np. dwuobiektywowego Rolleiflexa i ruszała w miasto. Też lubię takie
zajęcia po pracy.



5.
DUŻO KOBIET





Nieśmiałość, radość, kokieteria – to wszystko można tu zobaczyć w spojrzeniach i gestach. Obok zdjęć fragmenty rozmów. 
Do kieszeni schowałam sobie ten dialog - Fotografowana kobieta: „jak mam się ustawić, usiąść, stać”?
Mikołaj Grynberg: „Tak, jak Ci wygodnie, bądź sobą - nie można być źle sobą” ;)


6. 
ARTYŚCI MÓWIĄ: WYWIADY Z MISTRZAMI FOTOGRAFII






Jako człowiek radia, oprócz obrazka lubię sobie o nim po prostu pogadać, tutaj kilka rozmów w jednym.


7. 
FRANCOIS-MARIE BANIER: PERDRE LA TETE




http://www.bookoff.pl/product-pol-3476-Francois-Marie-Banier-Perdre-la-t%C3%AAte.html


Dużo codzienności uchwyconej tak, że po prostu chce się patrzeć.





8. 
SYLVIA PLACHY 






Nieoczywiste, malarskie, niedopowiedziane – takie przymiotniki przychodzą mi do głowy, kiedy
myślę o fotografiach tej pani.

9. 
PAUL STRAND IN MEXICO






Podróż w czasie do lat 30 i miejsca, która od dawna mnie przyciąga. Meksyk ze swoją
wyrazistością twarzy i miejsc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz